Za mě jednoznačně doporučuji mladý svět, svět starý rok nebo dva, maximálně tři. :-D
Měl jsem obrovské štěstí, že jsem začal hrát na serveru F. V té době byl nejnovější, ale přesto dva roky starý.
Co se mohlo stát jinak, === STARÝ server ===
Pokud bych si vybral herní server A, B atd jsou to servery, které běží několik let. Jsou tam neuvěřitelně silní hráči s obrovskými bonusy, které NIKDY NIKDY NIKDY nemůžete dohnat. Podle herních principů to není možné. Mají náskok a ten se nikdy nesmaže. Jak tam probíhají bitvy? Území zabrané za desítky vteřin, celá mapa přebarvená v řádu minut. To jako začátečník nechcete. Ano, můžete hrát měděnou ligu, kde snad tento TOP není, ale je to to, co chcete?
Veliká výhoda je přebytek všech surovin. Všichni mají desítky až stovky tisíc surovin a nic pro mě neznamenají. Dají je celkem ochotně za pár šupů (FP).
Když jsem začínal se hrou FOE a levelil své první budovy např Babylonskou věž, Alexandrijský maják atd (a ty už samozřejmě nemám, zboural jsem je, braly cenné místo) a někdo mi pomohl s náhozem a nahodil více než dostal byl to pro mě veliký dobrodinec. Často jsem jim psal děkovné vzkazy v domnění, že by i příště mohli pomoci.
Ó jak jsem změnil názor, když jsem zjistil, co je nához 1.9 a k čemu je ARC. :-D
Často vidím, že slabý hráč má Observatoř a leveluje ji. Proč to dělá? Donutil ho cech? Těžko. Asi na ni má prostě suroviny tj suroviny z doby bronzové a nesmyslně do ní investuje.
Proč nesmyslně? Observatoř dává jen suroviny do cechovní pokladny (obranu sektorů pomíjím, CvC se moc nehraje). Hráč z toho sám nic nemá, cech ano, ale až od vysokých levelů, kam ji slabý hráč nikdy nedostane.
takových užitečnějších VB a jede observatoř, to nechápu!
Obserka do levelu 10 spolyká v 1.9 více než 2 tisíce FP a dá za to 5x 8 surovin cechu.
Pro zkušené hráče jsou eventy záležitostí na pár minut max hodin a smějí se, jak jednoduché podmínky to jsou. Podmínky se mění v závislosti na době hry. Takže ve středověku plníte menší množství a částky, kdežto v budoucích dobách jsou cifry větší. Ale také možnosti je získat, takže je to celkem spravedlivé.
Pokud hru hrajete méně než měsíc nemáte šanci dokončit event, prostě to nejde. Nemáte proto podmínky, abyste to dokázali splnit. Urvěte, co jde, splňte maximum, co pro vás není likvidační a seberte alespoň nějaké odměny a nestresujte se. Nejde to!
Pokud už hrajete třetí měsíc měli byste to s obtížemi zvládnout. Po pů roce by už to měla být brnkačka a hned první den jste schopni splnit všechny úkoly, které vám pustí (+/- polovina ze všech).
33. úkol z doby raného středověku
"Hlavně si nepořizuj terakotovou armádu. To se nedoplatíš. Jeden level stojí 800FP. Mám už ji rok a vůbec jsem s ní nehnul."
Znáte to? Tohle tvrdí hodně hráčů a mají pravdu jen z části.
Předně, terakotová armáda je z virtuální budoucnosti (jako Hrad Himedži) a suroviny na ni se už shánějí většinou trochu dráž. Ovšem ani to není vzácná doba, takže ve velkém cechu je můžete mít i zadarmo. Ale má to smysl, když je to tak drahé?
Taky váš ve hře překvapuje nevýhodnost pokročilejších staveb? Vyzkoumám a zaplatím si dražší obytnou budovu např šindelový dům, abych si ho porovnal vícepatrovým domem a něco tady nehraje. Nový dům je dražší i na pořízení a vydělá méně? Jen se do něj vejde o 20% více lidí. Je to jediná přidaná hodnota?
Vícepatrový dům je jasná jednička, krátká doba stavby a za 8 hodin 400 mincí. Šindelový dům je dražší, staví se skoro 2 hodiny a za 8 hodin dá JEN 240 mincí!
Je tu jedno veliké ALE.
Když jsem vybojoval své první čtvrté levely v cechovní expedici bylo to hořké zklamání. Čekal jsem bombové odměny, o kterých všichni mluví. Měl jsem prostě smůlů a dostal samé blbosti: posvatná stráž (2FP ze 6 polí), fontána mládí (něco jako studánka) a terasovitou famu (12FP ze 30 polí). Kromě farmy vše letělo k vetešníkovi.
Od samého začátku hry bojuju s místem, kterého mám málo. Koupil jsem všechna rozšíření za diamanty co šla (diamanty jsem pouze vyhrál, nekupuji), za medaile do částky 50.000 za jedno a stejně místa nic moc. Nakonec jsem vybudoval IT a povedlo se mi zbavit všech obytných budov. Hle mám místo navíc.
Divíte se, co lze najít na trhu za nabídky? Kdo to vezme, šílenec? Jak někdo může vyměnit 100 skla za 100 mořských řas? Vrcholný středověk vs budoucnost. Postupnou výměnou 100 řas lze dostat 500.000 skla. Jen to trvá dlouho. A o to tu jde. O čas!
Představte si situaci, že jste z doby budoucnost máte od každé své suroviny 100.000 a každý den vám 2.000 přibudou V podstatě nevíte co se surovinami a přitom týmu chybí 2.000 skla na obleh, protože nováčci nemají dosta vysoké ARCy a pokladnu neutáhnou. Ani vysocí hráči si pak nemůžou do syta zabojovat! Najednou je vám 5x100.000 surovin budoucnost k ničemu a 2.000 surovin z vrcholného středověku má pro vás mnohem vyšší hodnotu!
Chcete do nějakého cechu a nechtějí vás vzít protože nesplňujete podmínky minimální doby? Proč někdo žádá minimální dobu?
zde stačí koloniál, jinde doba pokroku apd
Asi vás první napadne, že vyšší doba = zkušenější hráč. To zdaleka není pravda. Jsou dlouholetí hráčí z doby železené nebo různého středověku. Mají obrovská % bonusů a o jejich zkušenostech nelze pochybovat a přesto do řady cechů by je podle jejich oficiálního pravidla nevzali (vyjednat lze cokoli). A obráceně, rychlokvašky v době pokroku s bojovými procenty 50/50% nic nedokázaly.
Je potřeba ve hře vyrábět suroviny?
Na začátku hry, než se dostanete ke správným VB ano, musíte suroviny vyrábět. Vyprávějí se legendy, jak výroba surovin není nutná, protože můžete drancovat sousedy a vybrat jim výroby. To je pravda, ale na začátku jste rádi za každého vojáka a stojí vás více než si vyrobit těch pár surovin, které pracně získáte drancováním.
Drancovat můžete pouze své sousedy. Každých 14 dnů v pondělí dostanete nové, víceméně. Někteří zůstávají déle. Máte na výběr 75 sousedů - cílů. Polovina z nich je silnější než vy. To není moc chytré na ně zaútočit, protože pokud je porazíte bude vás to stát životy vaší malé armády. A ti slabší? To jsou většinou opravdu začátečníci jací jsme byli i my. Nevěřili byste, kolik z nich staví výrobu surovin pro kterou nemají podporu. Vyrábí za 8 hodin třeba 1 surovinu a ty vydrancujete. Pecka, to je vývar! Je jich takových nesmyslně hodně.
Musím zklamat ty, co tento článek našli v naději, že se jim dostane návodu, jak udělat levně spoustu levelů. Ne o tom není. Taky jsem si to dříve myslel. :)
Rychlo levelení je o tom, že jednu budovu zvednete např o 10 levelů v rámci pár minut, ale nic na tom neušetříte. Resp ano, ušetříte velké riziko. Všechny budovy od určitého levelu nevyžadují při otevření levelu žádnou investici majitele pro zajištění. Hned po otevření se dá ukrást první až třetí pozice. U ARCu je to od levelu 29. Na obrázku je level 53-54, celkove je potřeba vložit 2.875 a na první místo je v poměru 1.9 potřeba dát 1.625.
V této hře je cech velice důležitý. Můžete si hrát na to, že cech nepotřebujete a být na to hrdí, ale zbytečně se připravujete o výhody. Ta nejmenší je denní příspěvek od cechu, který je 5-10FP. Ano, je to směšně málo, ale je to každý den a do začátku se to velice hodí. Další výhodou je to, že vám v cechu dokáží vyměnit suroviny za vyšší dobu, abyste si mohli pořídt VB na kterou byste jinak dosáhnuli obtížně. Trh sice funguje, ale je to na dlouho. V cechu dokážete vyměnit surovin v rámci minut až hodin, na volném trhu za minuty až týdny. Podle štěstí a podle kurzu. Nechají vám spodní náhozy, což jsou pro vás docela levné plánky na VB.
Cechovní bitvy a expedice jsou extrémním příjmem FP a bonusů. Hrát bez nich je jako hrát tenis se zlomenou rukou. Jde to, ale je to těžké.