Ve hře FOE se vyplatí být v mapě území napřed. Dostanete se díky tomu ke splnění úkolů, které nejsou určeny pro vaši dobu a můžete získat zajímavé a výhodné odměny z budoucnosti resp z budoucí doby.
Chcete mít v době bronzové 2 legionáře tedy těžkou jednotku z doby železné? To je přece super výhoda do obrany města nebo obrany v PvP. O tyto jednotky nemůžete přijít a nepřítele hodně potrápí zvláště v kombinaci s tuláky jsou obrovskou výhodou.
Ti movitější s nimi i hrají cechovní bitvy, ale pokud vám je zabijí musíte je oživit diamanty jinak o ně přijdete navždy.
Neznáte hráče FOE, Hawkery? Je to nizozemec, který popsal moc dobrý návod jak hrát hru Forge of Empires, doporučuji! Popisuje v něm na co je dobré se zaměřit, jaké VB postupně budovat a především jak je levelovat a čemu dát přednost.
Hawkery po 2 letech hraní dosáhnul skore 500M, 250tis bojů a útoky 2100/1075% a doby Venuše.
Po roce hraní měl 56M, 60tis bojů, 761/494% bonusů a dobu pokroku.
Docela slušné, ne? Proto je dobré srovnání právě s ním. Ve hře něco dokázal a celkem rychle! Ano, jsou i lepší hráči, kteří toho dokázali více, ale nemají žádný deník a nemůžu se s nimi tedy porovnávat. :)
Je to šestý měsíc mé hry FOE. Přesně 185 dnů.
Tento článek navazuje na předchozí, kdy jsem popisoval svůj postup hrou. Odkazy jsou pod článkem.
Je to především srovnání toho, co jsem dokázal za další měsíc a zda je to dostatečný posun vpřed.
Zisk bojových % útočné armády je pro většinu hráčů FOE to nejdůležitější. Jak získat, co nejvíce nebo spíše co nejrychleji bojová %? Úplně na začátku všichni asi postaví Diovu sochu, která je nejlevnější, pozdějí Cášskou a nakonec i Castel. Samozřejmě by bylo nejlepší u všech udělat 1. level, pak u všech 2. level atd, ale kdo to takhle dělá? Kdo si postaví všechny tři na level 1 a začne je levelit vyrovnaně? Neznám nikoho takového.
Proto budu předpokládat, že jste skončili u sv trojce na levelu 10 popř 11 a přemýšlíte co dál. Co nejrychleji, co nejlevněji.
Z pondělí mám rekord, který se mi zatím nepodařilo pokořit. Vůle by byla, ale podmínky ne. :) Je to výdělek a zároveň počet bitev. Bitev jsem měl 1.526 a dostal jsem za to 2.600FP, což je 1,7FP/bitvu.
Na to že bitva trvá max 5 sec to je cca 20,4FP/minuta což je minimálně 1.224FP/hodinu. Spíš to bude více, protože bitvy jdou zvládnout i za 2-3 sec. Záleží, kolik je potřeba vyměnit vojáků a zda jde o jedno kolo nebo dvě.
Byl jsem připravený v nových CB okamžitě přejít do vyšší doby. Hned jak začaly přešel jsem o dobu výš a jakmile bylo trochu času udělal jsem kus výzkumu nové doby a 2 levely Alcatrazu už novými kasárnami. Dostal jsem první vojáky z nové doby, kteří jsou o cca 30% silnější a přitom dál hrají proti původním. Masakr! 3 levely mi daly 150 vojáků vč tuláků, kterých zatím nemám zbytečně moc.
Z 8 skrýší tuláků jsem si nechal už jen 2, abych dostal vyšší podíl vojáků. 2 skrýše mi umožňují dostat ideální mix vojáků s tuláky a nemusím každých x dnů bourat kasárna, abych měl více tuláků. Takhle to může fungovat pohodlně více dlouhodobě.
Dál jsem už Alcatraz nejel, vojáků bylo dost a to jsem hrál výhradně jen s novými + tuláky.
Po dalším dnu jsem si všimnul nečekaného. Já mám docela dost vojáků... jak to?
Po změně cechu jsem zjistil, že jsem dosud chápal špatně strategii cechovních bitev, toho jak by se mělo začít. Vždycky jsem si myslel, že silní hráči by měli dobít první území, nasypat oblehy a teprve pak je to správná chvíle pro ty slabé. A ono je to obráceně.
Pokud se mýlím budu rád, když mě v komentářích opravíte.
V našem cechu je nás 20. Není to mnoho, ale stačí to. Základní strategie našeho cechu je vrazit ráno v 8.00 na bojiště a být opravdu aktivní. Ne vždy se to povede a ne vždy je nás v osm hodin dost. Ale tentokrát to vyšlo na jedničku.
Každý v cechu by měl dát cca 5 vyjednávání. Bylo nás cca 10. 10x5 = 50 vyjednávání x2 body = 100 zabraného území resp 100 ze 160. Dál už hráli tedy vyjednávali ti nejslabší hráči. Ano doslova se obětovali ve prospěch celého cechu. Makali na vyjednávání a povedlo se jim zabrat 2 území. Už po prvním území jsme přidali 2 oblehy. První velká pomoc.
Na foru se objevila otázka, zda se Chateau Frontenac vyplatí. Jasně, že se vyplatí. Je spíše dobrá otázka, kdy se vyplatí a možná komu.
Frontenac už na prvním levelu dává 50% navíc. Nedostanete tedy 5 surovin z úkolu, ale 8. Dál to platí i u mincí, kladívek. V levelu 80 je odměna už 500%!
Ve hře je limit 2.000 odmítnutých úkolů. Abych se vešel do tohoto limitu zvládnu udělat 250 úkolů tedy 7 odmítnu, 8. udělám. Už dlouho si dělám statistiku odměn a na základě ní jsem si udělal grafy a výpočty. Jediné, co předpokládám, je to že na jednu velkou odměnu mincí (či kladívek) připadají dvě malé odměny. Podle uveřejněných propočtů % to tak odpovídá.
=====
Tato čísla jsou založená na přibližně 2.000 splněných úkolech. Není to mnoho, není to málo. Vždy jedu 100 úkolů, výsledné odměny nasypu do tabulky. Abych získal počet odměn za 100 úkolů můžu průměrovat různé levely Frontenacu i suroviny, stačí počítat počet sběrů a ne počet surovin. :)
=====
První den bojů za mnou. Dal jsem do toho skoro vše a už do konce dne dám jen pár bojů, kde bude 5 oblehů.
První den bojů nejde čekat na 5 oblehů, to bychom se nikam nedostali. Většinu jsem odehrál na 3-4 oblehy. Dostal jsem se na 621 bojů a sankci 30 tj 203% Ještě můžu hrát dál, ale už to bolí. A hlavně nemám nezraněné vojáky. Za dvě hodiny už zase půjde. :)
Několikrát jsem zde zmínil, že byste ve hře neměli spěchat do dalších dob. Je lepší soustředit se na svou bojeschopnost tedy získat dost bojových %. Čím nižší doba tím méně vadí, že nemáte bonusy vysoké. Rychlý skok do budoucna a malá % boje z vás lepšího bojovníka neudělají, naopak.
Ale jednou ta doba přijde a kdy je dobré přejít výš?
Hned po zahájení cechovních bitev! Jakmile dostanete oznámení, že se spustili! Dejte pro jistotu jeden boj a to je nejlepší doba, co může být. CB si pamatují vaši dobu ze vstupu, ze začátku bitev a podle toho vám staví obranou armádu proti vám. Co je paradoxem je to, že odměny už jsou z vaší nové doby.