Po minulé variantě točení cechovních bitev (CB) ve třech je tu o něco lepší varianta. Ale stále převládá jedna barva a to fialová. Mají 2x více polí i oblehů, což není zrovna fér k dalším dvěma cechu. Bylo by fér si po týdnu barvu prohodit. :)
Dlouho jsme odolávali možnosti točit území v cechovních bitvách (CB) ve třech. Raději jsme se domluvili s jedním cechem a třetí cech jsme společně utloukli. Samozřejmě to jde někdy snadno a někdy je to opravdu vysilující. Záleží na kondici a odhodlání třetího cechu. Ale když nám z druhého cechu řekli: "že už toho znají dost resp jsou dost zkušení na to, aby válčili proti třetímu, že je mnohem efektivnější vzít ho mezi sebe"... bylo to na zvážení.
Co si budeme lhát. Třetí silný cech nám do toho házel takové vidle, že jsme svolili. O zkušenost více. To se přece vždycky hodí.
A jak se točí CB ve třech? Je mnoho možností. Tady je jedna z nich.
třetí cech dostal menší pole působnosti
Tak už konečně vím, jak se počítá prestiž a tím i umístění cechu v Globálním TOPu!
Základem je umístění v cechovních bitvách a zisk ligových bodů (LB). Dále body prestiže, které dává úroveň cechu a poslední střípek skládačky jsou body z CvC.
1.000LB do výpočtu
V cechovních bitvách jde dobře točit území a přijít si na spoustu odměn. Základem je být v silném týmu a dohodnout se s dalším na tzv točení.
Tady je ukázka jak lze točit novou mapu v cechovních bitvách, když se dohodnou 2 týmy. Cílem je mít co nejvíce území pod 5ti oblehy... jak jinak. :)
první točení
Zisk bojových % útočné armády je pro většinu hráčů FOE to nejdůležitější. Jak získat, co nejvíce nebo spíše co nejrychleji bojová %? Úplně na začátku všichni asi postaví Diovu sochu, která je nejlevnější, pozdějí Cášskou a nakonec i Castel. Samozřejmě by bylo nejlepší u všech udělat 1. level, pak u všech 2. level atd, ale kdo to takhle dělá? Kdo si postaví všechny tři na level 1 a začne je levelit vyrovnaně? Neznám nikoho takového.
Proto budu předpokládat, že jste skončili u sv trojce na levelu 10 popř 11 a přemýšlíte co dál. Co nejrychleji, co nejlevněji.
Po změně cechu jsem zjistil, že jsem dosud chápal špatně strategii cechovních bitev, toho jak by se mělo začít. Vždycky jsem si myslel, že silní hráči by měli dobít první území, nasypat oblehy a teprve pak je to správná chvíle pro ty slabé. A ono je to obráceně.
Pokud se mýlím budu rád, když mě v komentářích opravíte.
V našem cechu je nás 20. Není to mnoho, ale stačí to. Základní strategie našeho cechu je vrazit ráno v 8.00 na bojiště a být opravdu aktivní. Ne vždy se to povede a ne vždy je nás v osm hodin dost. Ale tentokrát to vyšlo na jedničku.
Každý v cechu by měl dát cca 5 vyjednávání. Bylo nás cca 10. 10x5 = 50 vyjednávání x2 body = 100 zabraného území resp 100 ze 160. Dál už hráli tedy vyjednávali ti nejslabší hráči. Ano doslova se obětovali ve prospěch celého cechu. Makali na vyjednávání a povedlo se jim zabrat 2 území. Už po prvním území jsme přidali 2 oblehy. První velká pomoc.
Na foru se objevila otázka, zda se Chateau Frontenac vyplatí. Jasně, že se vyplatí. Je spíše dobrá otázka, kdy se vyplatí a možná komu.
Frontenac už na prvním levelu dává 50% navíc. Nedostanete tedy 5 surovin z úkolu, ale 8. Dál to platí i u mincí, kladívek. V levelu 80 je odměna už 500%!
Ve hře je limit 2.000 odmítnutých úkolů. Abych se vešel do tohoto limitu zvládnu udělat 250 úkolů tedy 7 odmítnu, 8. udělám. Už dlouho si dělám statistiku odměn a na základě ní jsem si udělal grafy a výpočty. Jediné, co předpokládám, je to že na jednu velkou odměnu mincí (či kladívek) připadají dvě malé odměny. Podle uveřejněných propočtů % to tak odpovídá.
=====
Tato čísla jsou založená na přibližně 2.000 splněných úkolech. Není to mnoho, není to málo. Vždy jedu 100 úkolů, výsledné odměny nasypu do tabulky. Abych získal počet odměn za 100 úkolů můžu průměrovat různé levely Frontenacu i suroviny, stačí počítat počet sběrů a ne počet surovin. :)
=====
Několikrát jsem zde zmínil, že byste ve hře neměli spěchat do dalších dob. Je lepší soustředit se na svou bojeschopnost tedy získat dost bojových %. Čím nižší doba tím méně vadí, že nemáte bonusy vysoké. Rychlý skok do budoucna a malá % boje z vás lepšího bojovníka neudělají, naopak.
Ale jednou ta doba přijde a kdy je dobré přejít výš?
Hned po zahájení cechovních bitev! Jakmile dostanete oznámení, že se spustili! Dejte pro jistotu jeden boj a to je nejlepší doba, co může být. CB si pamatují vaši dobu ze vstupu, ze začátku bitev a podle toho vám staví obranou armádu proti vám. Co je paradoxem je to, že odměny už jsou z vaší nové doby.
Za mě jednoznačně doporučuji mladý svět, svět starý rok nebo dva, maximálně tři. :-D
Měl jsem obrovské štěstí, že jsem začal hrát na serveru F. V té době byl nejnovější, ale přesto dva roky starý.
Co se mohlo stát jinak, === STARÝ server ===
Pokud bych si vybral herní server A, B atd jsou to servery, které běží několik let. Jsou tam neuvěřitelně silní hráči s obrovskými bonusy, které NIKDY NIKDY NIKDY nemůžete dohnat. Podle herních principů to není možné. Mají náskok a ten se nikdy nesmaže. Jak tam probíhají bitvy? Území zabrané za desítky vteřin, celá mapa přebarvená v řádu minut. To jako začátečník nechcete. Ano, můžete hrát měděnou ligu, kde snad tento TOP není, ale je to to, co chcete?
Veliká výhoda je přebytek všech surovin. Všichni mají desítky až stovky tisíc surovin a nic pro mě neznamenají. Dají je celkem ochotně za pár šupů (FP).
Když jsem začínal se hrou FOE a levelil své první budovy např Babylonskou věž, Alexandrijský maják atd (a ty už samozřejmě nemám, zboural jsem je, braly cenné místo) a někdo mi pomohl s náhozem a nahodil více než dostal byl to pro mě veliký dobrodinec. Často jsem jim psal děkovné vzkazy v domnění, že by i příště mohli pomoci.
Ó jak jsem změnil názor, když jsem zjistil, co je nához 1.9 a k čemu je ARC. :-D